قوانین و شرایط

خدمات پس از فروش



تعریف گارانتی


واژه گارانتي به مجموعه تعهداتي گفته مي شود که تولید کننده در قبال محصولات خود نسبت به مشتری دارد و ضمانت یا گارانتی می دهد که محصولش در مدت زمان مشخصی کاملا درست کار میکند و اگر اینطور نبود اصل پول برگشت داده می شود و یا محصول تعویض می شود .

اگر بصورت دقیقتری بخواهیم به موضوع بنگریم ، گارانتی نوعی پشت گرمی برای خریدار و مصرف کننده محصول مورد نظر می باشد که تولید کننده در مدت زمان خاص برای محصول خود به خریدار و مصرف کننده می دهد و یا پشت گرمی است که به خریدار و مصرف کننده می دهد تا وی اطمینان حاصل کند که محصولی که خریده است ، همان است که مشخصاتش در تبلیغات آمده است .

 بصورت کلی از جمله مواردی که شامل گارانتی می شوند می توان به :

1. کيفيت نامطلوب مواد

2. فرآيند نامناسب ساخت محصول

3. مشکلات احتمالی پس از فروش

و ...


اشاره نمود که تحت شرايط و زماني خاص ، جهت رفع آن چه از طريق تعمير و چه از طريق تعويض قطعات سازنده آن محصول مسئولیت آن را بر عهده مي گيرد . در اين حالت هزينه هاي تحميل شده بر عهده توليد كننده محصول مورد نظر می باشد .



تعریف وارانتی



در حالت کلی وارانتی شباهت زیادی به گارانتی دارد اما در اصل در بازه های زمانی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و در آن راه برگشت از تصمیم خرید برای مشتری باز نیست( مختص بعضی کالاهای خاص که قید شود ) . وارانتی قولی است که معمولا بین فروشنده و خریدار - یا تولید کننده و خریدار و مصرف کننده – گذاشته می شود و فروشنده – از طرف تولید کننده – تاکید می کند که محصول او در مدت زمان مشخص که معمولا از دوره گارانتی بیشتر می باشد با همان مشخصات اولیه کار میکند .

 
تولید کننده محصول در مدت زمان وارانتی در صورت بروز مشکل برای محصول هزینه تعمیر یا تعویض قطعات را بعهده می گیرد و به این طریق به خریدار و مصرف کننده اطمینان می دهد که در طول مدت وارانتی نیازی به انجام هزینه تعمیرات ندارد . به تفاوت گارانتی و وارنتی دقت کنید که شما در مدت گارانتی ( برای بعضی کالاهای خاص که قید شود ) می توانید به اصل پول خود برسید اما در مدت وارانتی نه . دقت کنید که خدماتی مانند وارانتی یا گارانتی هر دو به دلخواه تولید کننده یا حتی در پاره ای موارد به دلخواه فروشنده برای جلب بیشتر رضایت مشتری می باشد که ارائه می شود و در واقع الزامی در ارائه آنها وجود ندارد .



شرایط و قوانین



شرایط و قوانین مربوط به هر کدام از محصولاتی که در سایت قرار داده می شوند مطابق با شرایطی هستند که از طرف شرکت های گارانتی کننده همان محصولات قابل قبول هستند.

لذا ما هیج مسئولیتی در قبال برگرداندن و ارسال اجناسی که دارای آسیب هایی غیر از مواردی که شامل گارانتی می شوند به شرکت های گارانتی کننده آنها ندارد.


 

موارد ابطال گارانتی



با توجه به مشخص و معین بودن شرایط گارانتی هر کدام از محصولات از طرف شرکت های گارانتی کننده لذا ما تعهدی در قبال اجناسی که نقص های زیر را داشته باشند ندارد :
 

1. عدم انطباق شماره سریال کارت گارانتی با سریال درج شده بر روی محصول.

2. مطابق نبودن عیب محصول با مواردی که قابل قبول گارانتی می باشند.

3. اتمام تاریخ گارانتی.

فهرست موارد و شرايط خروج از گارانتي محصولات   

مواردي كه قطعه را از شرايط گارانتي خارج مي سازد: 

1_ مخدوش بودن شماره سريال و هولوگرام و كارت گارانتي.

2_ نداشتن هولوگرام و كارت گارانتي در مورد كالاهايي كه در شرايط ضمانت آنها لزوم وجود كارت ذكر شده است و همچنين نداشتن شماره سريال در مورد كليه كالاها بدون هيچ گونه رسيدگي به مشتري عودت داده مي شوند.

3_ كليه صدمات فيزيكي شامل ضربه، شكستگي، له شدگي، خراشيدگي، اتصال مودم به برق، نوسانات برق، ريختن مايعات، اقدام به تعمير توسط افراد غير مجاز، نصب غير صحيح لوازم جانبي، آتش سوزي، گرد و خاك و حوادث طبيعي

4_ كالاهايي كه داراي هر گونه آسيب ظاهري نظير سوختگي قطعات روي برد، تاب برداشتنگي كالا، زنگ زدگي، اكسيده شدن و غيره باشند از گارانتي تعويض كالا خارج مي گردند و كالاهايي كه داراي هر كدام از موارد فوق به جز مورد 2 باشد پس از براورد هزينه و تاييد مشتري تعمير شده و در صورت تعمير نشدن همان كالا بدون هزينه به مشتري عودت داده مي شود.


نكات مهم:



1_ انواع ايرادات ظاهري كه موجب خارج شدن قطعه از شرايط گارانتي مي گردد:

تركيدگي قطعه بر اثر نوسانات برق

پريدگي يا جداشدن قطعه از روي برد

شكستگي يا خراشيدگي (PCB Cut) برروي برد

اكسيد شدن كالا

تاب برداشتگي كالا

شكستگي گوشه كالا

جريان كشيدگي

2_ مدت زمان نگهداري كالا در شركت خدمات 2 ماه مي باشد و پس از آن هيچگونه مسئوليتي متوجه اين شركت نخواهد بود.

3_ قطعاتي كه ديگر توليد نمي شوند به شرط دارا بودن شرايط ضمانت با قطعه مشابه مورد تاييد مشتري تعويض خواهند شد.

4_ زمان تحويل قطعات شامل ضمانت حداقل 3 روز و زمان تحويل قطعات خارج از شرايط ضمانت حداقل 10 روز خواهد بود.

5_ كالاي تحويل داده شده در صورت تقاضاي مشتري در حضور وي تست مي شود.